ОБСЛУГОВУВАННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЯ МОПЕДІВ, СКУТЕРІВ, МОТОРОЛЕРІВ SKYMOTO HAPPY-50 (QM50QT-6S), SOLO-50 (QM50QT-6D), PHOENIX-50 (QM50QT-2), NEXT-50 (QM50QT-2M), MASTER-oK-50 (QM50QT-6E), 50 КУБІВ, 4 ТАКТИ

Виробник: JINAN QINGQI MOTORCYCLE CO., LTD

ДЕЯКІ РЕКОМЕНДАЦІЇ.

На скутери SKYMOTO HAPPY-50 (QM50QT-6S), SOLO-50 (QM50QT-6D), PHOENIX-50 (QM50QT-2), NEXT-50 (QM50QT-2M), MASTER-oK-50 (QM50QT-6E) встановлено чотиритактний двигун 139QMB. Той самий двигун також ставлять на скутери й моторолери SKYMOTO STALKER-50, SKYSTAR-50, LEXSTAR-50 та BULLET-50. Основні особливості цього двигуна — використовуйте тільки масло для 4-тактних двигунів — мінеральне або напівсинтетичне моторне масло високої якості! Рекомендоване виробником моторне масло SAE 10W-40 API SF/CD.

Для заправки скутерів SKYMOTO HAPPY-50, SOLO-50, PHOENIX-50, NEXT-50, MASTER-oK-50, STALKER-50, SKYSTAR-50, LEXSTAR-50 і BULLET-50 використовуйте бензин з октановим числом 95 та низьким умістом свинцю — це збільшує ресурс свічки запалювання та строк служби двигуна.

Додатковий паливний фільтр тонкого очищення сприяє меншому забрудненню карбюратора, зменшує ймовірність потрапляння води й сторонніх частинок у паливну систему. Не зберігайте цінні, крихкі або чутливі до високої температури предмети у багажнику під сидінням.

Тиск у холодних шинах 3*10 — передня шина 1,25 кг./см2 , задня — 1,75 кг./см2

Тиск у холодних шинах 12 — передня шина 2,00 кг./см2 , задня — 2,25 кг./см2

Рекомендується замінити шину, коли глибина протектора становить 1,6 мм або менше.

Ремінь варіатора рекомендовано міняти кожні 6000 км.

ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТА ОБСЛУГОВУВАННЯ

У таблиці технічного обслуговування скутерів SKYMOTO HAPPY-50, SOLO-50, PHOENIX-50, NEXT-50, MASTER-oK-50, STALKER-50, SKYSTAR-50, LEXSTAR-50 і BULLET-50 зазначено інтервали між роботами в кілометрах і місяцях. Якщо ваш скутер працює у важких умовах, під високим навантаженням або в запилених місцевостях, деякі операції потрібно виконувати частіше.

ГРАФІК ПОТОЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ

Акумуляторна батарея — огляд кожні 5000 км.

Гайки кришки циліндра та глушника — підтягування кожні 5000 км.

Головка циліндра, циліндр і глушник — чистка кожні 5000 км.

Карбюратор — огляд кожні 5000 км.

* Повітряний фільтр — чистка кожні 500 км.

* — якщо скутер експлуатується у запиленій місцевості (ґрунтові дороги), чистити фільтр слід кожні 200 км.

Свічка запалювання — заміна кожні 5000 км.

Зазор клапанів — регулювання кожні 3000 км.

Паливні шланги — огляд кожні 5000 км, заміна кожні 10000 км.

Моторне масло — заміна кожні 3000 км.

Насос моторного масла — огляд і регулювання кожні 5000 км.

Гальма — огляд і регулювання кожні 5000 км.

Передня вилка — огляд і регулювання кожні 5000 км.

Кермо — огляд і регулювання кожні 5000 км.

Задній амортизатор — огляд і регулювання кожні 5000 км.

Шини — огляд кожні 5000 км.

Паливний фільтр — заміна кожні 5000 км.

Кріпильні гайки та болти — огляд і підтягування кожні 5000 км.

Троси газу та гальм — огляд і змазування кожні 5000 км.

АКУМУЛЯТОРНА БАТАРЕЯ

Акумуляторну батарею скутера з рідким електролітом слід періодично перевіряти та обслуговувати. Рівень електроліту має бути між верхньою та нижньою позначками. Якщо він нижчий мінімуму — долийте дистильовану воду до максимальної позначки.

СВІЧКА ЗАПАЛЮВАННЯ

Для скутерів SKYMOTO HAPPY-50, SOLO-50, PHOENIX-50, NEXT-50, MASTER-oK-50, STALKER-50, SKYSTAR-50, LEXSTAR-50 і BULLET-50 рекомендується свічка запалювання A7RTC. Для очищення використовуйте металеву щітку кожні 3000 км. Зазор має бути 0,6–0,8 мм. Рекомендується міняти свічку кожні 5000 км. Чорна свічка свідчить про переобогащену суміш або «холодну» свічку. Нормальна свічка має бути рудувато-коричневою. Не перетягуйте свічку, щоб не пошкодити головку циліндра.

РЕГУЛЮВАННЯ ЗАЗОРУ КЛАПАНІВ

Під час експлуатації зазор клапанів може змінюватися, що погіршує роботу двигуна й його характеристики. Регулюйте зазор у межах 0,06–0,08 мм. Бажано, щоб цю операцію виконував кваліфікований механік або дилер.

ПОВІТРЯНИЙ ФІЛЬТР

Фільтрувальний елемент скутера виготовлений із пінополіуретану. Забруднений елемент збільшує опір повітря, що знижує потужність і підвищує витрату пального. Очищуйте елемент за такою процедурою:

1) Викрутити два гвинти.
2) Зсунути два фіксатори.
3) Зняти кришку повітряного фільтра.

4) Вийняти фільтрувальний елемент.

МИТТЯ ФІЛЬТРУВАЛЬНОГО ЕЛЕМЕНТА

1) Наповніть ємність розчином води та прального порошку й промийте елемент.

2) Відтисніть, стискаючи між пальцями (не скручувати).

3) Замочіть у розчині моторного масла, потім відтисніть, щоб змішати масло з невеликою кількістю вологи.

4) Встановіть очищений елемент, переконайтеся у щільній посадці.

Пошкоджений елемент замініть. За пилових умов очищуйте частіше. Робота без фільтра різко збільшує знос двигуна.

ПАЛИВНИЙ ШЛАНГ

Паливні шланги рекомендовано міняти кожні два роки.

КАРБЮРАТОР

Стабільна робота карбюратора скутера важлива для ресурсу двигуна. Регулюйте холостий хід і зазор повітряної заслінки.

РЕГУЛЮВАННЯ ОБЕРТІВ ХОЛОСТОГО ХОДУ

1) Запустіть двигун і прогрійте його.

2) Відрегулюйте гвинтом оберти до 1700–1800 об/хв.

РЕГУЛЮВАННЯ ТРОСА ГАЗУ

1) Ослабте контргайку.

2) Підтягніть трос регулятором до провису 5–10 мм.

3) Затягніть контргайку.

ПЕРЕВЕРКА Й РЕГУЛЮВАННЯ ГАЛЬМ

Переднє барабанне гальмо

На скутерах встановлено переднє барабанне гальмо. Зазор між ручкою гальма та кермом має бути 10–20 мм. Регулюйте гайкою до потрібного зазору.

Переднє дискове гальмо

1. Переконайтеся у відсутності витоків гальмівної рідини (стисніть ручку на 1 хв).

2. Перевірте знос колодок за індикатором; за потреби замініть.

3. Перевірте рівень рідини; долийте за потреби.

Рекомендована рідина: DOT 4.

Заднє гальмо

На скутері зазор між ручкою та кермом має бути 10–20 мм. Регулюйте гайкою до досягнення зазору, перевіряйте відсутність тертя колеса.

РЕГУЛЮВАННЯ ТЯГИ ЗЧЕПЛЕННЯ КІК-СТАРТЕРА

Якщо кік-стартер вільно ходить при натиснутій ручці заднього гальма, поверніть регулювальну гайку тяги зчеплення за годинниковою стрілкою, доки запуск стане можливим. Якщо двигун запускається з відпущеною ручкою, поверніть гайку проти годинникової. Після регулювання затягніть обидві гайки.

ЗАМІНА ТРАНСМІСІЙНОГО МАСЛА

Зніміть ліву кришку картера. Перевірте рівень через контрольний гвинт — він має бути врівень з отвором. На прогрітому, вимкненому двигуні викрутіть гвинт і пробку зливу, злийте масло, злегка нахиливши скутер. Закрутіть пробку, залийте свіже масло через контрольний отвір до витікання, затягніть гвинт, витріть надлишок та встановіть кришку.

ЗАПОБІЖНИК

На скутері запобіжник розташований біля акумулятора. При несправності електросистеми спочатку перевірте запобіжник. Якщо він перегорів — замініть на 10 A.

ПІДГОТОВКА ДО ДОВГОСТРОКОВОГО ЗБЕРІГАННЯ

1. Встановіть скутер на центральну опору.

2. Викрутите свічку, зніміть фільтр, повністю відкрийте газ, впорскуйте консервант у карбюратор та прокручуйте двигун до появи пари з отвору. Вкрутіть свічку, встановіть фільтр.

3. Заправте бак бензином зі стабілізатором, злити карбюратор або запустити двигун на кілька хвилин.

4. Зніміть акумулятор, очистіть та зберігайте вище 0 °C, підзаряджайте раз на місяць.

5. Відрегулюйте тиск у шинах.

6. Покрийте пластикові й гумові частини консервантом, нефарбовані метали — антикорозійною рідиною, пофарбовані — воском.

ПІДГОТОВКА ДО ЕКСПЛУАТАЦІЇ ПІСЛЯ ЗБЕРІГАННЯ

- Вимити або протерти скутер.
- Викрутити свічку, кілька разів прокрутити кік-стартером, закрутити свічку.
- Встановити акумулятор.
- Підкачати шини.
- Перевірити скутер перед поїздкою.

Усе наведене також стосується моделей SKYMOTO SKYSTAR-50 (LK50QT-17), LEXSTAR-50, BULLET-50 (LK50GY-2) та STALKER-50.

Під час ремонту скутерів SKYMOTO HAPPY-50 (QM50QT-6S), SOLO-50 (QM50QT-6D), PHOENIX-50 (QM50QT-2), NEXT-50 (QM50QT-2M), MASTER-oK-50 (QM50QT-6E) рекомендуємо використовувати лише оригінальні запчастини JINAN QINGQI MOTORCYCLE CO., LTD. Це допоможе продовжити строк служби вашого скутера.