ОБСЛУГОВУВАННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЯ МОПЕДІВ, СКУТЕРІВ, МОТОРОЛЕРІВ SKYMOTO SPIDER-50 (QM50QT-3E(AG)), JOKER-50 (QM50QT-10V(AG)), LYNX-50 (QM50QT-10E(AG)), QM50QT-5N(AG) 50 КУБІВ, 2-ТАКТНИХ, З РЕМІННИМ ВАРІАТОРОМ.

Виробник: JINAN QINGQI MOTORCYCLE CO., LTD

ДЕЯКІ РЕКОМЕНДАЦІЇ.

На скутери SKYMOTO SPIDER-50 (QM50QT-3E(AG)), JOKER-50 (QM50QT-10V(AG)), LYNX-50 (QM50QT-10E(AG)), QM50QT-5N(AG) встановлено двотактний двигун H1E41QMBAG50 з ремінним варіатором.

Основні особливості цього двигуна — використовуйте лише масло для 2-тактових двигунів — мінеральне або напівсинтетичне моторне масло хорошої якості!

Під час обкатки після капремонту (особливо протягом перших 500 км) необхідно додавати в бензобак моторне масло для 2-тактового двигуна у пропорції 1:40.

На відміну від «ланцюгових» моделей FOX-50, FORTUNE-50, CADET-50, JUNIOR-50, масляний насос у цих скутерах SPIDER-50, JOKER-50, LYNX-50, QM50QT-5N(AG) працює від колінвала.

Для заправки скутерів SPIDER-50, JOKER-50, LYNX-50, QM50QT-5N(AG) використовуйте бензин із октановим числом 95 з низьким вмістом свинцю — це збільшує ресурс свічки запалювання, а також строк служби двигуна.

Додатковий паливний фільтр тонкого очищення пального сприяє меншому забрудненню карбюратора, зменшує імовірність потрапляння води та сторонніх частинок у паливну систему. Не тримайте цінні, а також крихкі й чутливі до високої температури предмети у багажнику під сидінням.

Використовуйте трансмісійне масло SAE 80W-90 API GL5.

Тиск у холодних шинах 3*10 — передня шина 1,25 кг/см2 , задня — 1,75 кг/см2

Тиск у холодних шинах 120/90-10 — передня шина 1,75 кг/см2 , задня — 2 кг/см2 (для моделі LYNX-50)

Рекомендується замінювати шину, коли глибина протектора становить 1,6 мм або менше.

Ремінь варіатора рекомендується міняти кожні 6000 км.

ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТА ОБСЛУГОВУВАННЯ

У таблиці технічного обслуговування скутерів SKYMOTO SPIDER-50, JOKER-50, LYNX-50, QM50QT-5N(AG) зазначено інтервали між регламентними роботами у кілометрах і місяцях. Якщо ваш скутер експлуатується в тяжких умовах, під високим навантаженням із повним використанням ручки газу або у запилених місцевостях, деякі пункти регламенту необхідно виконувати частіше.

ГРАФІК ПОТОЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ

Інтервал, 

км пробігу

500

1000

5000

10000

15000

20000

Інтервал, 

місяці

1 2 12 24 36 48

Акумуляторна батарея

IIIIII

Гайки кришки циліндра та глушника

I

TTTTT

Головка циліндра, циліндр і глушник

I

--CCC
Карбюратор -IIIII
* Повітряний фільтр C
ООООО
Свічка запалювання I
IRRRR
Паливні шланги I
IIRIR
Моторне масло для Happy 50 R R Z Z Z Z
Трансмісійне масло R
RRRRR
Насос моторного масла I I I I I I
* Гальма I
IIIII
Передня вилка I
IIIII
* Кермо I
IIIII
* Задній амортизатор I
IIIII
* Шини I
IIIII
Паливний фільтр-RRRRR
Кріпильні гайки та болти T
TTTTT
Змазка тросів--змазка-змазка-

ПРИМІТКА:

I = Огляд і регулювання, C = Чистити, R = Замінити, T = Підтягнути, О = чистка кожні 500 км, Z = заміна кожні 3000 км*

* — Якщо скутер експлуатується у місцях із підвищеною запиленістю повітря (на ґрунтових дорогах), чистити повітряний фільтр необхідно кожні 200 км.

АКУМУЛЯТОРНА БАТАРЕЯ

Акумуляторну батарею скутера з рідким електролітом потрібно періодично перевіряти й обслуговувати. Під час перевірки рівень рідини в акумуляторі має залишатися посередині між верхньою та нижньою позначками. Якщо рівень нижче мінімальної відмітки, необхідно долити дистильовану воду до максимальної.

СВІЧКА ЗАПАЛЮВАННЯ

Для скутерів SPIDER-50, JOKER-50, LYNX-50, QM50QT-5N(AG) рекомендується свічка запалювання E7RTC, можлива заміна на E5RTC. Для очищення свічки використовуйте металеву щітку, щоб прибрати нагар кожні 3000 км. Зазор свічки має бути 0,6–0,8 мм. Рекомендується міняти свічку запалювання кожні 5000 км. Якщо свічка чорна — суміш занадто збагачена або свічка «холодна». Нормальна свічка повинна бути рудувато-коричневою. Не перетягуйте свічку, це може пошкодити головку циліндра.

ПОВІТРЯНИЙ ФІЛЬТР

Фільтрувальний елемент повітряного фільтра на скутерах виготовлений із пінополіуретану. Якщо елемент забитий пилом, опір впуску зростає, що позначається на потужності та збільшує витрату пального. Перевіряйте й очищуйте фільтр згідно з процедурою:

1) Викрутити два гвинти.
2) Зняти два фіксатори.
3) Зняти кришку повітряного фільтра.

4) Зняти фільтрувальний елемент.

МИТТЯ ФІЛЬТРУВАЛЬНОГО ЕЛЕМЕНТА ПОВІТРЯНОГО ФІЛЬТРА СКУТЕРА.

1) Наповнити ванночку розчином води та прального порошку. Занурити елемент і промити.

2) Відтиснути елемент, стискаючи його між пальцями обох рук. Не віджимати шляхом скручування — це спричиняє тріщини.

3) Занурити елемент у розчин моторного масла (B), потім відтиснути, щоб змішати легку вологу з маслом.

4) Встановити очищений елемент у зворотному порядку. Переконайтеся, що він посаджений щільно.

Під час очищення уважно огляньте елемент на наявність розривів. Пошкоджений елемент слід замінити. За експлуатації в пилюці фільтр треба чистити частіше. Робота двигуна без фільтра різко збільшує знос. Стан елемента значною мірою визначає ресурс двигуна.

ПАЛИВНИЙ ШЛАНГ

Паливні шланги рекомендовано міняти кожні два роки.

КАРБЮРАТОР

Коректна робота карбюратора скутера — одна з основних умов довговічності двигуна. Є два регулювання, які можна акуратно виконувати — оберти холостого ходу та зазор повітряної заслінки. Періодично регулюйте їх.

РЕГУЛЮВАННЯ ОБЕРТІВ ХОЛОСТОГО ХОДУ

1) Запустити двигун і дати йому прогрітися.

2) Після прогріву повернути гвинт упору заслінки так, щоб оберти склали 1700–1900 об/хв. Налаштовувати холостий хід слід після прогріву.

РЕГУЛЮВАННЯ ТРОСА ГАЗУ

1) Ослабити контргайку.

2) Підтягнути трос, обертаючи регулятор, щоб отримати провис 0,5–1,0 мм.

3) Після налаштування затягнути контргайку.

ПЕРЕВІРКА ТА РЕГУЛЮВАННЯ ГАЛЬМ

РЕГУЛЮВАННЯ ПЕРЕДНЬОГО БАРАБАННОГО ГАЛЬМА

На скутерах встановлено переднє барабанне гальмо. Зазор між ручкою переднього гальма та рукояткою керма має бути 10–20 мм. Повертайте регулювальну гайку за чи проти годинникової стрілки, поки не досягнете рекомендованого зазору.

ПЕРЕВІРКА ТА РЕГУЛЮВАННЯ ПЕРЕДНЬОГО ДИСКОВОГО ГАЛЬМА

Для моделей, обладнаних переднім дисковим гальмом.

1. Перевірте відсутність витоку гальмівної рідини.

Стисніть ручку переднього гальма та утримуйте її хвилину. Переконайтеся, що рідина ніде не протікає.

2. Перевірка стану передніх гальмівних колодок

Стисніть гальмо й перевірте індикатор зносу. Якщо він майже торкнувся диска, замініть колодки.

3. Перевірка рівня гальмівної рідини

Якщо бракує рідини, у систему може потрапити повітря, що призведе до відмови гальм. Перевіряйте рівень перед поїздкою й доливайте за потреби.

1. Щоб перевірити рівень, поверніть кермо так, щоб бачок був доступний.

2. Завжди використовуйте рекомендовану рідину; інакше гумові ущільнення пошкодяться, що спричинить витік та відмову гальма.
3. Завжди застосовуйте один тип рідини. Змішування різних типів може викликати хімічну реакцію та відмову гальм!!!

4. Ніколи не допускайте потрапляння рідини на гальмівний диск.

5. Гальмівна рідина роз’їдає пофарбовані поверхні та пластик. У разі попадання витріть чистою ганчіркою. Рекомендований тип: DOT 3.

РЕГУЛЮВАННЯ ЗАДНЬОГО ГАЛЬМА

на скутері зазор між ручкою заднього гальма та рукояткою керма має бути 10–20 мм.

Перевірка зазору та регулювання:

1) Повертайте регулювальну гайку заднього гальма за чи проти годинникової стрілки, доки не отримаєте потрібний зазор. Поворот за годинниковою стрілкою зменшує зазор.

2) Після регулювання переконайтеся, що колесо не треться. При повному стисненні ручки перевірте достатній зазор між захватом рукоятки.

РЕГУЛЮВАННЯ ТЯГИ ЗЧЕПЛЕННЯ ПРИ ПУСКУ КІК-СТАРТЕРОМ

Якщо неможливо запустити двигун кік-стартером (важіль рухається вільно) при затиснутій ручці заднього гальма, пусковий механізм не входить у зачеплення. Поверніть регулювальну гайку тяги зчеплення за годинниковою стрілкою, доки не зможете запустити двигун при затиснутій ручці. Коли ручка відпущена, важіль має рухатися вільно.

Якщо двигун запускається кік-стартером із відпущеною ручкою заднього гальма, трохи поверніть гайку проти годинникової стрілки, доки запуск із відпущеною ручкою стане неможливим. Після налаштування добре затягніть обидві гайки.

ПРОЦЕДУРА ЗАМІНИ ТРАНСМІСІЙНОГО МАСЛА НА СКУТЕРІ

Для заміни масла зніміть ліву кришку картера.

Щоб перевірити рівень, виверніть контрольний гвинт і встановіть скутер на рівну поверхню на центральну підніжку. Рівень масла має бути врівень з отвором контрольного гвинта.

Зміну проводьте на прогрітому, але вимкненому двигуні. Виверніть контрольний гвинт, підставте ємність під зливний отвір і викрутіть пробку. Дочекайтеся повного зливу. Для повного спорожнення трохи нахиліть скутер. Закрутіть та затягніть пробку, не пошкодивши ущільнювальну шайбу. Залийте масло через контрольний отвір, доки воно не почне витікати. Закрутіть контрольний гвинт, витріть надлишок і встановіть кришку.

ЗАПОБІЖНИК

Запобіжник на скутері розташований біля акумулятора. У разі несправності електросистеми спочатку перевірте плавкий запобіжник. Якщо він перегорів — замініть на новий 10 A.

ПІДГОТОВКА СКУТЕРІВ, МОТОРОЛЕРІВ, МОПЕДІВ ДО ЗБЕРІГАННЯ

Якщо скутер не плануєте використовувати тривалий час (зимове зберігання чи інша причина), двигун потребує спеціального обслуговування.

1. Встановити скутер на центральну опору.

2. Викрутити свічку, зняти повітряний фільтр з карбюратора, провернути ручку газу до упору, одночасно впорснути консервант у карбюратор і прокрутити двигун до появи парів з отвору свічки. Свічку закрутити, фільтр встановити.

3. Заправити бак до верху бензином зі стабілізатором. Злити карбюратор або завести двигун на кілька хвилин, щоб стабілізоване паливо потрапило в карбюратор.

4. Зняти акумулятор, очистити зовні, видалити корозію з клем. Зберігати в теплому приміщенні. Під час зберігання підзаряджати раз на місяць.

5. Відрегулювати тиск у шинах до норми.

6. Усі пластикові та гумові деталі покрити консервантом. Нефарбовані металеві поверхні обробити антикорозійною рідиною. Пофарбовані деталі натерти воском.

ПОРЯДОК ПІДГОТОВКИ СКУТЕРІВ ТА МОТОРОЛЕРІВ ДО ЕКСПЛУАТАЦІЇ

- Витерти чи помити скутер.

- Викрутити свічку запалювання, кілька разів провернути двигун кік-стартером, потім закрутити свічку назад.

- Встановити акумулятор.

- Підкачати шини до потрібного тиску.

- Перевірити скутер перед поїздкою.

Під час ремонту скутерів SKYMOTO SPIDER-50 (QM50QT-3E(AG)), JOKER-50 (QM50QT-10V(AG)), LYNX-50 (QM50QT-10E(AG)), QM50QT-5N(AG) рекомендуємо використовувати лише оригінальні запчастини компанії JINAN QINGQI MOTORCYCLE CO., LTD. Це допоможе продовжити строк служби вашого скутера.